افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد
سرخط خبرها

جان کربی: مذاکره برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی در ایران ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۷۹۵۵۵
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
جان کربی: مذاکره برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی در ایران ادامه دارد
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید عنوان کرد که در جایگاهی نیست که گزارشات درخصوص کاهش غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران را تایید کند.

به گزارش شهرآرانیوز، جان کربی روز چهارشنبه عنوان کرد: ما درحال مذاکره با ایران برای بازگرداندن آمریکایی تحت حصر خانگی به وطن هستیم.

وی در اظهاراتی مدعی شد که این کشور امیدوار است ایران درک کند که "تدارک تجهیزات برای روسیه" و "حمایت از شبکه تروریستی در منطقه" غیرقابل قبول است.

کربی در ادامه ادعا کرد که هدف قرار دادن کشتی‌رانی در آب‌های خلیج فارس توسط ایران "قابل پذیرش" نیست.

وی در رابطه با گزارشات درخصوص کاهش سرعت غنی‌سازی ایران گفت: اگر ایران حتی اقداماتی برای کاهش سرعت غنی‌سازی خود اتخاذ کرده باشد، من در جایگاهی نیستم که آن را تایید کنم. اگر ایران چنین کاری را انجام بدهد، این خبر خوبی است.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه مدعی شد که این کار نیز باعث نخواهد شد آمریکا دیگر کاری به "رفتار‌های بی‌ثبات‌کننده دیگر" ایران نداشته باشد.

روزنامه نیویورک هفته گذشته اعلام کرد که مطابق با توافق حاصله میان ایران و آمریکا، پنج جاسوس آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار برای اهداف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، در اولین قدم این توافق که پس از دو سال «مذاکره پنهانی ایران و آمریکا» حاصل شده است، ایران پنج جاسوس ایرانی-آمریکایی را از زندان آزاد و آن‌ها را در هتلی نگه می‌دارد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در رابطه با اخبار منتشر شده به شبکه سی‌بی‌اس گفت: به عنوان بخشی از توافق همکاری بشردوستانه که با میانجی‌گری یک دولت ثالث حاصل شده است، ایران و آمریکا پذیرفته‌اند که متقابلا پنج تن را عفو و آزاد کنند. جا به جایی امروز آن‌ها گام ابتدایی حائز اهمیتی در جهت اجرای توافق است.

همچنین خبرنگار سی بی اس نوشت که اگر توافق پیش برود این زندانیان احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به کشور‌های خود بازگردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->